reklama

Automatický kamelot

Počas mojej poslednej návštevy Viedne som z okna reštaurácie pozoroval okolie a zrazu sa môj pohľad zastavil na zhruba pol metra veľkej tabuľke. Táto tabuľka nebola ničím zvláštna, jednodcho kus plechu natretý na žlto s nenápadným červeným nápisom Kronen Zeitung.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Pod touto nenápadnou tabuľkou bola ešte nenápadnejšia kasička, pod kasičkou priehradka s novinami. Na kasičke bol nenápadný nápis 2€. Ako cudzinec, navyše so slovenskou mentalitou, som si pomyslel, že je to trochu naivné veriť, že si ľudia tie noviny nevezmú zadarmo.

Po krátkej chvíli sa na scéne objavil akýsi pán v strednom veku. Už som bol pripravený v duchu vysmiať autora tohoto šialeného nápadu, keď tu zrazu nový majiteľ novín vytiahol 2-ojrovú mincu a vhodil ju do kasičky. V tom momente som sedel ako obarený. Ako je toto možné? Pýtal som sa sám seba. A o pár minút som už vedel, že tento pán nebol ničím výnimočný, pretože kým som dojedol svoju porciu, táto scénka sa zopakovala asi 10 krát. Vždy človek prišiel, vhodil dve ojrá a vzial si noviny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No dobre... Aby som bol obejktívny, musím uznať, že sa našlo aj pár menej slušných indivíduí, ktoré, predstavte si, mali tú drzosť najprv si vziať noviny a až potom vhodiť dve ojrá. Celú cestu domov som sa čudoval nad týmto úžasným nápadom. Žiadne čakanie v radoch, žiadne predavačky ktorým treba požiadavku dvakrát zopakovať, skrátka človek príde, zaplatí, vezme si a odíde.

Aj u nás bolo niečo podobné. V električkách. A záujem bol naozaj obrovský. Nie len, že do hodiny tam neboli žiadne noviny, no do hodiny a pol ani stojan nie. Akurát chudera kasička sa cítila nejak prázdno...

Marek Galiňski

Marek Galiňski

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent FIIT STU v Bratislave. Vo voľnom čase si trhá vlasy nad zdrojovým kódom alebo UNIX shellom. Alebo niekde sedí na káve a rozoberá všetky možné témy sveta. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu