My povieme koľko a vy budete tíško

Autor: Marek Galiňski | 28.6.2013 o 10:34 | (upravené 28.6.2013 o 10:42) Karma článku: 18,39 | Prečítané:  12780x

Špecifický trh. Tak sa o Slovensku v sektore poskytovania služieb, hlavne hlasových a telekomunikačných hovorí už dlho. Všetko to čo je vo svete lacnejšie a kvalitnejšie, také na Slovensku byť nemusí lebo sme špecifický trh.

Poskytovateľov týchto služieb na Slovensku zopár už je. Dlhý čas využívam rôzne služby oranžového aj ružového poskytovateľa, a áno, aj tu som sa stretol so zopár vecami nad ktorými sa rozum zastavoval. Platiť za jednu verejnú pevnú IPv4 adresu 4 eurá mesačne – zvláštne, ale ok.

Všetci títo poskytovatelia služieb sa v posledných rokoch snažia zvyšovať kvalitu služieb a znižovať ceny. Dnešné ceny internetového pripojenia ak prerátame na jednotkovú cenu 1 Mbit/s sú oproti cca 10 rokom dozadu naozaj skoro zadarmo. Napriek tomu sa absurdnosti stále dejú.

Včera večer som si v schránke našiel e-mail od spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o. a nebola to faktúra, ako je tomu zvykom.

Spoločnosť UPC ma informovala, že z dôvodu inflácie zvyšujú ceny o infláciu, teda z mesačnej platby 9.90 sa od 1.8. stáva 10.26 (áno ide o zanedbateľný rozdiel 36 centov, ale aj tak). Ďalej sa v tomto maili píše, že v prípade že s cenou nesúhlasim, môžem od zmluvy odstúpiť podľa platných podmienok na ostúpenie.

Keď som si však túto službu objednával, na webovej stránke spoločnosti UPC v sekcii podmienky bolo uvedené:

Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať Užívateľovi základnú službu XYZ za cenu vo výške xy € mesačne na prvé dva mesiace a následne 9,90 € mesačne počas celej doby využívania Služby podľa podmienok tejto kampane.

(Podotýkam, že takáto zmluva má viazanosť 2 roky).

Takže sa zaväzuje. A po necelom roku (necelej polovice doby viazanosti) sa už aj rozväzuje. Super. Teším sa.

Anomália 1. - Podpíšete zmluvu na určité obdobie za určitú cenu. Niekedy v polovici sa cena zmení a vy dostanete možnosť akceptovať zmenu, alebo odstúpiť. Je to ako keby som si na hlavnej stanici kúpil lístok na EC do Prahy, a niekde pri Pardubiciach by prišiel sprievodca a povedal mi, že počas cesty lístok zdražel, a že mám doplatiť, alebo si vystúpiť.

Áno, v obchodných podmienkach UPC je síce napísané:

18.1

Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť Podmienky a/alebo Tarifu vydaním nových Podmienok a/alebo Tarify.

18.2

Ak Poskytovateľ vydá nové Podmienky a/alebo Tarifu, je povinný najneskôr jeden mesiac pred dňom nadobudnutia účinnosti nových Podmienok a/alebo Tarify písomne, na Adresu elektronickej pošty alebo iným

vhodným spôsobom (napr. na internetovej stránke, zaslaním SMS, elektronickou poštou) o tom upovedomiť Užívateľa a nové znenie Podmienok a/alebo Tarify sprístupniť na ZS. (...)

Napriek tomu, na webovej stránke sa poskytovateľ zaväzoval. Prečo protirečia vlastným podmienkam? Buď sú hlúpi, alebo cielene klamú. Ak cielene klamú, porušujú zákon.

Napriek tomu, že ide o zanedbateľný rozdiel, takéto jednanie a prístup k zákazníkovi považujem za neakceptovateľný. Pozrime sa teda na druhú možnosť, ktorú nám UPC tak veľkoryso ponúka – odstúpenie od zmluvy.

Mail o tejto zmene mi prišiel vo štvrok 27.6, teda na prípadné poslanie výpovede mám jeden deň – piatok 28.6. - posledný pracovný deň v mesiaci.

Od slečny na zákazníckej linke som sa dozvedel nasledovné:

Všeobecne platné podmienky odstúpenia od zmluvy UPC hovoria, že prvým dňom nasledujúceho mesiaca od doručenia výpovede začína plynúť výpovedná lehota 1 mesiac.

Ak by som teda aj hneď v piatok 28.6. poslal výpoveď prvou triedou, doručená bude 1.7. Teda moja výpovedná lehota začne plynúť 1.8, a skončí 31.8. Za využívanie služieb v auguste však musím platiť podľa novej tarify. Napriek tomu, že práve kvôli nesúhlasu s novou tarifou odstupujem od zmluvy.

Takže kým v maili to vyzerá, že “Zvýšili sme cenu, rešpektujte to alebo odstúpte”, ja mám pocit, že namiesto dvoch možností som dostal ponuku, ktorá sa neodmieta.

Inými slovami – zákazník je nespokojný, odchádza, zoderme ho ešte trochu.

Záver 1. - Klamú a menia pravidlá počas hry. Majú na to možno zo zákona právo, ale morálne právo na to nemajú. Ja chcem využívať služby v spoločnosti, ktorá si zákazníka váži.

Záver 2. - Nejde o 36 centov, ide o princíp – princíp, ktorý by každý rozmýšľajúci zákazník mal považovať za neakceptovateľný.

Záver 3. - Odstupujem od zmluvy a podávam podnet na SOI. Za august dostanú 9.90, odmietam im akceptovať vymyslenú novú cenu.

Záver 4. - Kto tiež rozmýšľa a má plné zuby toho ako s nami tieto firmy zametajú nech sa pridá. Poskytovateľov je veľa, každý má svoje chyby, ale toto je príliš.

Záver 5. - Dá sa dôverovať poskytovateľovi, ktorý porušuje sieťovú neutralitu a zároveň porušuje vlastné závazné slovo ktoré vám dal?

Ospravedlnenie 1. - ospravedlňujem sa slečne na zákazníckej linke, že som jej znepríjemnil pracovný deň. Mrzí ma to a viem že za to zodpovedná nie je, ale to neznamená, že si necháme skákať po hlave.

Zdá sa len, že cynická obluda mala pravdu...

http://www.cynickaobluda.com/2013/01/najhorsia-robota-na-svete.html

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NKÚ sa na kauzu Evka nemusí pozrieť. Lajčáka podržali poslanci parlamentu

Za návrh, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel Najvyšší kontrolný úrad nehlasoval ani jeden poslanec Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.

SVET

Súdy extrémistom neškodia, bránia sa slobodou prejavu

Holandského politika za urážky Maročanov odsúdili bez trestu. Radikáli súdy často využívajú na svoju propagáciu.


Už ste čítali?